Kérdezzen itt

blogra.jpg


sherlock_es_watson.jpg


MinDig TV Extra - HBO GO


MinDig TV Extra - Új csomagok

Facebook

MinDig TV Extra

MinDig TV Extra Szolgáltatás: alapcsomag, családi csomag, TV csatornák kedvező áron.

Friss topikok

Linkblog

Kiderült kiket érdekel a tévéreklám

2012.04.12. 07:49 MinDig TV Extra


A tévénézőknek mindössze 30 százaléka szokta végigülni a reklámblokkot, elsősorban a nők és az idősebbek – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. A kutatás során az is kiderült, hogy ugyan az új médiatörvényben szabályozták a tévéreklámok hangerejét, a többség szerint ezzel nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása.

 


A tévé a mai napig közkedvelt csatorna a hirdetők körében, hiszen tömegelérést biztosít: a 18-64 évesek 80 százaléka napi szinten tévézik, további 16 százalék ugyan ritkábban, de szintén leül a készülék elé – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. Az eszköz népszerűségét mutatja, hogy 2011-ben naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai tévécsatornák (AGB Nielsen), ugyanakkor a hirdetőknek komoly problémát jelent a reklámkerülés. A KutatóCentrum felmérése szerint a tévénézők kevesebb, mint egyharmada szokta végigülni a hirdetésblokkot, a többség átkapcsol vagy kimegy a szobából. A nők és az idősebbek kevésbé reklámkerülők, ez mind a naponta, mind a ritkábban tévézők esetében igaz.

„A hirdetők komoly harcot vívnak a nézők figyelmének megragadásáért, a hangos reklámok sugárzása is a bevett technikák között volt. Az új médiatörvény értelmében azonban 2011. január 1. óta a hirdetések hallgató által érzékelt hangereje nem lehet magasabb, mint a környező műsorszámoké – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Egy évvel az új szabályozás életbe lépése után kíváncsiak voltunk arra, hogy ez a változás hogyan befolyásolta a nézők reklám- és tévénézési szokásait.” Jó hír a hirdetőknek, hogy a nézők szerint a hangerő mérséklésével nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása: a megkérdezetteknek mindössze 1 százaléka értett egyet azzal, hogy a kisebb hangerő miatt kevésbé figyel oda a hirdetésekre.

Ugyanakkor a legtöbben nem is érzékelték a változást: a válaszadók 59 százaléka nem vette észre, hogy a reklámok már nem hangosabbak a környező műsoroknál. A hirdetésekkel szembeni attitűd többnyire azoknál sem változott, akik észlelték a halkulást: közülük minden második megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy attól, hogy a reklámok nem hangosabbak a környező műsoroknál, még ugyanolyan zavaróak. „A reklámok nagyobb hangereje azok tartalmától függetlenül zavarja a nézőket: a válaszadók mindössze 7 százaléka gondolja úgy, hogy a szórakoztató hirdetések akkor sem zavaróak, ha hangosabbak a környező műsornál” – emelte ki Sütő Anna. – „Ugyanakkor megjelentek olyan hirdetési formák, amelyek segítségével a hirdetők a notórius átkapcsolókat is elérhetik, ilyenek például a ’csak egy reklám’ vagy a ’képben kép megoldások’, amikor műsor közben a kép egyik sarkában fut a hirdetés” – tette hozzá a kutatási szakember.

(mmonline)


mindig tv extra

MinDig TV Extra.lap

2 komment · 1 trackback

Címkék: hirdetés reklám célcsoport médiatörvény tévéreklám tévénéző

A bejegyzés trackback címe:

https://mindigtvextra.blog.hu/api/trackback/id/tr554387309

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.12. 11:33:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baqndus 2012.04.15. 19:41:14

Hát igen !
A reklámok egyre idegesítőbbek különösen a kereskedelmi adókon. Nem értem, hogy miért kényszeríti rám a csatorna a hülye reklámját egy jó film közben manapság már három alkalommal. Ez még problémásabb abban az esetben, ha kábeltévé előfizető vagyok, már pedig az vagyok. Én nem a reklámra fizettem elő, hanem televízió műsorokra. Ha mindenáron reklámozni akarnak akkor létesítsenek egy reklám csatornát és akinek van kedve nézni, az majd odakapcsol. Na ezaz amire sohasem fog sor kerülni. Így marad a filmek felének megtekintése, mert késő este a második reklámnál már kapcsoljuk is ki a tv.-t.

monguz1 2012.11.18. 09:55:13

@Baqndus:
Ez még mind hagyján ,de a másik az míg anno megrögzött film kezdési idő volt 20:15 addig ez mára jóval fél tíz vagy még későbbre tolódott így hát melósoknak akiknek minden reggel kelni kell nem épp előnyös.
süti beállítások módosítása