A Turner Broadcasting System szeptemberben bemutatja a LazyTown vadonatúj évadát és Sportcsemegézz! című, egészséges életmódra ösztönző kampányát.
A világ 172 országában 30 nyelven látható LazyTown, amely számos nemzetközi díjjal, többek között a rangos BAFTA-díjjal is büszkélkedhet, elsődleges célkitűzése a gyerekek egészséges, aktív életmódra ösztönzése. Az inspirálóan színes televíziós sorozatban, a LazyTownban, Sportakusz, a szuperhős immár közel tíz éve mozog, táncol, énekel és játszik együtt a gyerekekkel szerte a világon. A Boomerang csatornán szeptember 2-től hétköznaponként 08.20-kor, 12.45-kor és 18.05-kor látható harmadik évadban Sportakusz vadonatúj epizódokban tér vissza, hogy a gyerekeket egészséges és aktív életmódra ösztönözze. A tizenhárom, Magyarországon eddig még nem vetített, félórás epizódban a szuperhős Sportakusz, a rózsaszín hajú Stephanie, a lusta, bajkeverő Rosszvér Robi és a képzeletbeli városka, LazyTown bolondos lakóinak kalandjait követhetjük nyomon.
A világklasszis izlandi tornász, Magnus Scheving kb. 20 évvel ezelőtti ötletéből fejlődött ki az egyetlen olyan globális, szórakoztató műsor és termékcsoport, amely a gyerekek egészsége mellett kötelezte el magát. A márkához, a televíziós sorozaton túl élő előadások, dalok, játékok, rádiócsatorna, kiadványok, kereskedelmi termékek is tartoznak. A műsor, valamint emblematikus figurája, Sportakusz kezdeményezésére több országban, többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Mexikóban, Izlandon és Bulgáriában indultak közösségi mozgalmak, azaz sportversenyek, sportklubok vagy kormányzati intézményekkel közösen támogatott, az egészséges étkezést promotáló kampányok. A LazyTown főszerepét alakító, világszerte a kiegyensúlyozott életmódért szót emelő Sportakusz még a Fehér Házba is eljutott, amikor részt vett Michelle Obama first lady, az amerikai gyerekeket egészséges életmódra nevelő kampányában.
A sorozatban kulcsszerepet játszanak a Sportcsemegék (gyümölcsök és zöldségek), ezek jótékony hatásai; a LazyTown hazánkban szeptembertől Sportcsemegézz! néven indít kampányt az Európai Unió által támogatott, iskolagyümölcs-program szakmai hátterét biztosító FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi szervezettel, hogy együtt népszerűsítsék a zöldség-gyümölcsfogyasztást, és ez által egészségesebb étkezésre szoktassák a programban résztvevő általános iskolák alsó tagozatos tanulóit.
A játékra jelentkező osztályok szeptemberben LazyTown-os csomagolásban kapják meg heti gyümölcs-és zöldségadagjukat. A legtöbb zöldséget, gyümölcsöt fogyasztó osztályok értékes ajándékokat, osztálykirándulást nyerhetnek a ’Sportcsemegézz!’ versenybe, illetve egy híres magyar sportoló tart nekik rendhagyó testnevelés órát. A játék részletei szeptembertől a www.boomerang-tv.hu/lazytown weboldalon olvashatók. A weboldalon, új évad indulása alkalmából számos új játék, interaktív gyakorlat és meglepetés is található.
"Az Önök gyerekei talán még nem értik meg a fizikai mozgás fontosságát, de ha látják szüleiket jókedvűen mozogni, csatlakozni fognak. A mozgás nem feltétlenül jelent pénzkiadást, kemény erőfeszítést vagy unalmas rutint. A lényeg a kreativitás, a képzelőerő és a részvétel, hiszen ezek meglepően sok örömet tudnak okozni. Őszintén hiszem, hogy minden gyerekben lakozik egy szuperhős. A gyerekek velük született ösztönösséggel szeretik a mozgást és a vidámságot. A srácok szeretnek játszani, a jelent a maga teljességében megélni, és emiatt is változtatnak mindent játékká. Azt is pontosan tudják, hogy mikor van szükségük mozgásra, és mikor pihenésre. Azért találtam ki a LazyTownt, mert szeretném, ha ez a hozzáállásuk egy életre megmaradna.” – nyilatkozta a LazyTown ötletadója, alapítója és főszereplője, Magnus Scheving.
Ötletek szülőknek:
• Sportakuszhoz hasonlóan találjunk ki olyan gyümölcsnapokat, mint a Szőlő Szerda vagy Cseresznye Csütörtök.
• Vágjuk fel a gyümölcsöket falatnyi darabokra vagy formákra, és Sportakusz példáját követve adjunk ezeknek vicces neveket, mint például Alma Autó vagy Körte Körhinta.
• Termesszünk együtt Sportcsemegéket, ahogyan Sportakusz teszi. Paradicsomot kert hiányában akár lakáson belül is lehet termeszteni.
Még több ötlet, játék, meglepetés a www.boomerang-tv.hu/lazytown weboldalon.
Érdekességek:
• Az egykori tornász- és aerobik bajnok Magnus Scheving 1994-ben és 1995-ben lett aerobik Európa-bajnok, illetve 1994-ben ezüstérmet nyert az Aerobik Világbajnokságon. Számos díja mellett az Északi Országok Bajnoka, illetve hat Izland Bajnoka címet is magáénak mondhat. Hazájában 1995-ben az Év Sportolójának választották.
• A LazyTown részeinek forgatása komoly fizikai kihívás elé állítja a sztárt. Elmondása szerint egy nap alatt 3.000 ugrást is végre kell hajtania!
• A sorozat minden részében egy új dal is felcsendül, ami az egész család kedvence lehet. Stephanie olyan, lépésről lépésre megtanulható táncokat mutat a gyerekeknek, amelyek örömteli mozgásra késztetik őket.
• Sportakusz néhány olyan különleges szerkentyűt és járművet is használ, amelyek a világ egyik vezető látványtervező cége, a Batman, Vasember és a Fantasztikus négyes jelmezeit is tervező, Ironhead Studios jóvoltából láthatók.
• A LazyTown sorozat ötletadója, Magnus Scheving, eredetileg egy gyerekkönyvet jelentetett meg Izlandon 1995-ben. A márka immár televíziós sorozatokat, élő előadásokat, zeneszámokat, játékokat, rádióadást, kereskedelmi termékeket, valamint közösségi kezdeményezéseket foglal magában.
• Egy 2002-ben folytatott LazyTown reklámkampány nyomán 22%-kal több gyümölcsöt vásároltak Izlandon.
A LazyTown-ról
A LazyTown egy olyan vezető, nagy elismertségnek örvendő díjnyertes TV-sorozatot, élő színpadi show-t, sporteseményeket és kiadványokat gondozó, a gyerekek szórakoztatását célzó világmárka, amely vidám és lendületes formában ösztönzi a még nem iskoláskorú gyerekeket az egészséges életmódra. Az egykori tornászbajnok, Magnus Scheving által kitalált televíziós sorozatot 170 ország 500 millió háztartásában vetítik, és több mint 30 nyelvre fordították le. A LazyTown világszerte rendszeresen együttműködik kormányzati intézményekkel, hogy az egészségtudatosságot fejlesztő programokat hozzon létre.
A Boomerang csatornáról
A Boomerang csatornán olyan világhíres, időtlen sorozatokat nézhet az egész család, mint a Scooby-Doo, a Tom és Jerry, a Bolondos dallamok vagy a Frédi és Béni. A szülők megtalálják itt régi kedvenceiket, amelyek visszaidézik a felhőtlen gyerekkort, de az új generációt is magukkal ragadják a Rózsaszín párduc, a Turpi Úrfi, a Flúgos Futam, vagy a Bolondos dallamok történetei. Tegyünk úgy, mintha a gyerekek miatt kapcsolnánk oda!
Az iskolagyümölcs–programról
Az Európai unió 2009-ben azért indította el iskolagyümölcs-programját, hogy a tagállamok fiatalkorú lakosai körében a helyes táplálkozási szokások kialakulását elősegítse. E célkitűzésében kiváló partnerre talált a LazyTown sorozatban, amelynek mottója: minden gyerek megérdemli, hogy vidáman éljen és jól étkezzék. Magyarországon a 2013/14-es tanév lesz a negyedik év az iskolagyümölcs-program történetében, az általános iskolák tanulói hatodik osztályig kapnak heti 2-4 alkalommal friss gyümölcsöt, zöldséget, gyümölcslevet. Az elmúlt évben az iskolák 75%-a vett részt a programban, ez közel 300 ezer tanulót jelentett. A rendelet előkészítő és tájékoztató tevékenysége mellett a FruitVeB a kötelező elemként meghatározott iskolagyümölcs plakát és oktatási anyagok elkészítésével járult hozzá a programhoz, amelyet a programban részt vevő iskolák bejáratánál helyeznek el – idén tevékeny szerepet vállal a LazyTown Sportcsemegézz! című versenyének kommunikációjában is.