Kérdezzen itt

blogra.jpg


sherlock_es_watson.jpg


MinDig TV Extra - HBO GO


MinDig TV Extra - Új csomagok

Facebook

MinDig TV Extra

MinDig TV Extra Szolgáltatás: alapcsomag, családi csomag, TV csatornák kedvező áron.

Friss topikok

Linkblog

Rekordot döntöttek a tévés reklámok

2014.02.05. 11:54 MinDig TV Extra


A múlt évben rekordnak számító, 4,46 millió reklám került képernyőre a Nielsen Közönségmérés által vizsgált csatornákon, az egy főre jutó napi reklámnézési idő 23 perc volt. 2013-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan annyit, mint egy évvel korábban.

A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 1 percre emelkedett. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. 2013-ban az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29,6% volt, 4,1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában.


Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1%, a közszolgálati csatornáké pedig 14,8% volt. Ez előbbinél 1,9 százalékpontos, utóbbinál 0,6 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva. Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal emelkedett tavaly a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 8,9%-ra nőtt, míg a gyerekcsatornák közönségaránya 5,2%, a hírcsatornáké 4,1%, az ismeretterjesztő csatornáké 4,7%, a sportcsatornáké 2,5%, a zenecsatornáké 2,6%, az életmódcsatornáké pedig 2,2% volt az év során. A vételi platform szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy a nézési időn belül továbbra is domináns az analóg kábeltelevízióra előfizetők köre (34,3%), de arányuk 2012-höz képest 4,2 százalékponttal csökkent. A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 27%-ra nőtt, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 4,7 százalékpontot emelkedett (23,6%), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,1 százalékponttal csökkent 15,1%-ra.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 23 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 8%-a. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2013-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 4 460 296 darab reklám került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 30 ezer órát, majdnem 3,5 évet tettek ki a vizsgált 47 csatorna műsoridejéből.

A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis szinte pontosan ennyi, 24.6 másodperc volt. A reklámblokkok egytizede mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 42% 2-5 darabot, 38% 6-10 darabot, míg 10% ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 556 hirdető ezernél is több márkát hirdetett 6 868 féle különböző reklámban, amelyek közül 5 521 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2013-ban került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 649-szer került adásba.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (952 013 db), ezt követte az „Élelmiszer” (566 634 db) és a „Szépségápolás” (550 405 db). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 46%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály a „Megfázás elleni készítmények” (222 165 db) volt, ezt követte az „Élelmiszerkereskedelem” (207 647 darab) és a „Fájdalomcsillapító, nyugtató” (152 023 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 32%-át tette ki.

(mmonline)




mindig tv extra

MinDig TV Extra.lap

Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés reklám televízió Nielsen Közönségmérés

A bejegyzés trackback címe:

https://mindigtvextra.blog.hu/api/trackback/id/tr675799877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása