Másfélmilliárd digitális televízió-szolgáltatásra előfizető háztartás, az analóg televíziózás megszűnése jellemzi többek között 2020-ra a 750 milliárd dollárosra bővülő tévés iparágat az Ericsson prognózisa alapján. A társaság előrejelzése szerint a hálózatra kapcsolt társadalom megvalósulásával változik a tévézési élmény is.
A 2020-as év globális összesítésében 9 milliárd ember szerepel majd. Ez több mint 8 milliárd mobil szélessávú előfizetést és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartást jelent majd. Ekkorra az analóg televíziózás szinte már a múlté lesz. A hálózatba kapcsolt társadalom több mint 50 milliárd csatlakoztatott eszközt jelent majd, amelyből 15 milliárd képes lesz videószolgáltatások használatára is – derül ki az Ericsson új Media Vision 2020 tanulmányából.
A társaság jövőre vonatkozó stratégiai megállapításai azt vizsgálják, hogyan fejlődik majd a TV és média iparág a következő hat évben, melynek értéke 2020-ra eléri a 750 milliárd dollárt.
A Media Vision 2020 projekt több mint hat hónapos kutatás, és több száz, az Ericsson globális szervezetéhez tartozó munkatárs munkájának eredménye. A végeredmény statisztikai adatokat, részletes felméréseket, valamint iparági szereplőkkel és fogyasztókkal folytatott személyes, illetve fókuszcsoportos, interjúkat tartalmaz.
A kutatás kulcsfontosságú trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra vonatkozóan a következőket jósolják:
Valóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom – 15 milliárd, videoszolgáltatások használatára alkalmas eszköz csatlakozik majd a szélessávú hálózathoz. Ez a televíziózás élményét is átalakítja. A mobil szélessáv minden térségben elengedhetetlen, a feltörekvő piacokon pedig alapvető fontosságú.
Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség – A fogyasztók számára érték az egyszerűség: szívesen veszik, ha egyetlen számlát kapnak az összes szolgáltatásról. A szélessáv iránti alapvető igény azonban lehetővé teszi az ajánlatok megkülönböztethetőségét a szélessávú hozzáféréstől és tartalomtól függően.
Az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő/lineáris szolgáltatásokéval – A szélessávú hozzáférés felgyorsítja a fogyasztói szokások már folyamatban lévő eltolódását az igény szerinti tartalom-hozzáférés felé, amely ekkor már a fogyasztás 50%-át teszi ki.
Az új belépők új befektetéseket jelentenek – A mobil szélessáv kapacitásának és elterjedésének növekedése, illetve a minden eddiginél több csatlakoztatott eszköz eredményeképpen bármely nagykapacitású eszköz prémium minőségű „TV-aggregátorrá” válhat.
A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek – a 2013-ban elért 530 milliárd dolláros értékről. A bevételek eloszlása azonban eltolódik a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé, elsősorban azért, mert a márkák egyre fontosabbnak tartják a hirdetési tevékenységet.
OTT tartalom szállítás mindenkinek – Az OTT (over-the-top) tartalom szállítása minden tévészolgáltó vagy tartalomtulajdonos rendelkezésére áll a fogyasztók elérése és a kiépített szélessávú szolgáltatásplatformok fejlesztése érdekében.
(mmonline)